Вища кваліфікаційна комісія суддів України у складі колегії:
головуючого - Заріцької А.О.,
членів Комісії: Василенка А.В., Прилипка С.М.,
розглянувши питання щодо допуску Сала Андрія Богдановича до проходження кваліфікаційного оцінювання для участі у конкурсі на посаду судді Вищого суду з питань інтелектуальної власності,
встановила:
Вищою кваліфікаційною комісією суддів України (далі - Комісія) 30 вересня 2017 року прийнято рішення № 98/зп-17 про оголошення конкурсу на зайняття 21 вакантної посади судді Вищого суду з питань інтелектуальної власності, затверджено Умови проведення конкурсу на зайняття вакантних посад суддів Вищого суду з питань інтелектуальної власності та визначено, що питання допуску кандидата на посаду судді до участі у конкурсі та допуску кандидата на посаду судді до проходження кваліфікаційного оцінювання вирішується Комісією у складі колегії.
З урахуванням вимог частини п’ятої статті 81 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» (далі - Закон) Комісія на підставі поданих документів встановлює відповідність особи вимогам до кандидата на посаду судді вищого спеціалізованого суду та забезпечує проведення стосовно таких кандидатів спеціальної перевірки.
Комісією 10 січня 2018 року прийнято рішення № 1/вс-18 про допуск, зокрема, Сала Андрія Богдановича до участі у конкурсі на зайняття вакантних посад суддів Вищого суду з питань інтелектуальної власності та проведення стосовно нього спеціальної перевірки.
Підпунктом 5.2.1 пункту 5.1 Положення про проведення конкурсу на зайняття вакантної посади судді, затвердженого рішенням Комісії від 02 листопада 2016 року № 141/зп-16 (далі - Положення) встановлено, що перевірка відомостей стосовно кандидата під час проведення спеціальної перевірки проводиться шляхом направлення запитів до визначених органів державної влади, а також до інших органів у разі потреби перевірки чи з’ясування додаткової інформації.
За результатами спеціальної перевірки Сала Андрія Богдановича встановлено таке.
Пунктом 2 частини четвертої статті 81 Закону визначено, що з метою допуску до проходження кваліфікаційного оцінювання для участі у конкурсі на посаду судді вищого спеціалізованого суду або Верховного Суду за спеціальною процедурою кандидат на посаду судді подає до Комісії документи, визначені пунктами 2-13 частини першої статті 71 цього Закону, зокрема декларацію родинних зв’язків кандидата на посаду судді (п. 5 ч. 1 ст. 71 Закону).
Відповідно до частини другої статті 61 Закону у декларації родинних зв’язків зазначаються, зокрема прізвища, імена, по батькові осіб, з якими у кандидата є родинні зв’язки, місця їх роботи (проходження служби), займані ними посади, якщо такі особи є або протягом останніх п’яти років обіймали посади, визначені пунктом 2 частини другої статті 61.
Підпунктом 6.1.1 пункту 6.1 розділу VI Регламенту Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, затвердженого рішенням Комісії від 13 жовтня 2016 року № 81/зп-16 (далі - Регламент), визначено, що перевірка декларації родинних зв’язків кандидата на посаду судді та декларації доброчесності кандидата на посаду судді, поданої під час процедури конкурсу на заміщення вакантної посади судді апеляційного, вищого спеціалізованого суду або Верховного Суду, проводиться в межах спеціальної перевірки відповідно до умов проведення конкурсу.
У поданій до Комісії анкеті кандидата на посаду судді у розділі 3 «Відомості про членів сім’ї» Сало А.Б. зазначив, що його дружина Сало Катерина Василівна працює приватним нотаріусом Рівненського міського нотаріального округу, а батько дружини - Вус Василь Володимирович - державним нотаріусом, завідувачем Великомостівської державної нотаріальної контори.
Наведене підтверджується даними з Єдиного реєстру нотаріусів, а також на офіційних веб-сайтах Головного територіального управління юстиції у Львівській області та Головного територіального управління юстиції у Рівненській області.
Зазначені посади відповідно до вимог підпункту е) пункту 2 частини другої статті 61 Закону підлягають відображенню у декларації родинних зв’язків.
Сало А.Б. подав декларацію родинних зв’язків кандидата на посаду судді за 2012-2016 роки, проте у розділі II «Відомості про осіб, з якими є родинні зв’язки» кандидат не вказав дружину та батька дружини, які працюють нотаріусами.
З метою з’ясування вказаних обставин Комісією направлено відповідні запити до Головного територіального управління юстиції у Львівській області та Головного територіального управління юстиції у Рівненській області.
Головне територіальне управління юстиції у Львівській області листом від 01 лютого 2018 року № 1016/0/1-18/04-11 повідомило, що батько дружини судді Вус В.В. здійснює нотаріальну діяльність на підставі свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю № 6717 від 21 січня 2008 року та працює на посаді державного нотаріуса відповідно до наказу Головного управління юстиції у Львівській області № 233-К від 14 березня 2008 року.
Головне територіальне управління юстиції у Рівненській області листом від 22 січня 2018 року № 460/359-0-17-18/05 повідомило, що дружина судді Сало К.В. отримала свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю 02 березня 2012 року за № 8821. З 28 жовтня 2013 року Сало К.В. працювала на посаді державного нотаріуса Костопільської районної державної нотаріальної контори Рівненської області. 04 лютого 2014 року була переведена на посаду завідувача Березнівської районної державної нотаріальної контори Рівненської області. 15 вересня 2015 року була звільнена із займаної посади за власним бажанням. Головним територіальним управлінням юстиції у Рівненській області Сало К.В. видано реєстраційне посвідчення № 148 від 15 жовтня 2015 року про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності. На день надання відповіді (22 січня 2018 року) вона здійснює приватну нотаріальну діяльність по Рівненському міському нотаріальному округу, приватна нотаріальна діяльність не зупинялася.
У поданих до Комісії поясненнях кандидат зазначив, що відомості про зайняття нотаріальною діяльністю його дружиною та батьком дружини не були зазначені у відповідній декларації помилково. Звертає увагу, що ця інформація ним не приховувалась та була відображена в анкеті кандидата на посаду судді та декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Водночас у деклараціях особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, поданої кандидатом, батько дружини не зазначається, місце роботи дружини також не зазначено, у розділі 11 «Доходи, у тому числі подарунки» вказано лише наявність доходу дружини від зайняття незалежною професійною діяльністю, джерело цього доходу - Сало К.В.
Будь-яких інших пояснень та документів на їх підтвердження щодо невідображення дружини та батька дружини у декларації родинних зв’язків кандидатом не надано.
З урахуванням викладеного Комісія дійшла висновку, що Сало А.Б. не може вважатися таким, що успішно пройшов спеціальну перевірку, оскільки ним вказано недостовірні відомості у декларації родинних зв’язків кандидата на посаду судді.
Відповідно до пункту 3 частини п’ятої статті 81 Закону Комісія проводить кваліфікаційне оцінювання кандидата на посаду судді вищого спеціалізованого суду, який успішно пройшов спеціальну перевірку.
Заслухавши доповідача, суддю, дослідивши матеріали досьє кандидата на посаду судді, Комісія дійшла висновку про наявність підстав для припинення участі Сала А.Б. у конкурсі на посаду судді Вищого суду з питань інтелектуальної власності.
Керуючись статтями 81, 93, 101 Закону, розділом V Положення, розділом VI Регламенту, Комісія
вирішила:
відмовити Салу Андрію Богдановичу у допуску до проходження кваліфікаційного оцінювання для участі у конкурсі на посаду судді Вищого суду з питань інтелектуальної власності.
Припинити участь Сала Андрія Богдановича у конкурсі на посаду судді Вищого суду з питань інтелектуальної власності.
Головуючий А.О. Заріцька
Члени Комісії: А.В. Василенко
С.М. Прилипко